Prírodná kozmetika, tipy pre krásu, Slow Beauty
Blog Modrá púpava ©


Pre krásnu pleť a vlasy | | Poznajte kvalitné suroviny | | Tipy a triky na doma | | Naše (púpavové) príbehy

Modrá púpava včera a dnes - alebo čo nám prinesie DPH...

20.05.2017 11:57

V Modrej púpave sme sa pozvoľným krokom dostali do bodu, kedy nám platná legislatíva už ďalej neumožňuje fungovať ako neplatcom DPH. Na jednej strane nás to teší (poukazuje to na nárast nášho obratu za posledný rok), na druhej strane nás to mrzí, lebo po zahrnutí DPH do cien sa naše produkty viac-či-menej zdražia :( (keďže ich kvalitu rozhodne znižovať nechceme). Fuu, už len z tej predstavy blížiaceho sa prepočítavania cien máme husiu kožu ;)

Rozhodne však bude našou najväčšou snahou udržať výrobky cenovo čo najprístupnejšie pre väčšinu z vás, nakoľko sme presvedčení o tom, že účinnú, zdravú prírodnú kozmetiku by si ako alternatívu k bežným "regálovým" výrobkom mal mať možnosť zvoliť každý. Uvidíme teda, ako to obávané preceňovanie dopadne, dúfame však, že Modrej púpave zachováte svoju priazeň aj po 1. júni :)

No a pri príležitosti tohto zlomového obdobia vám ponúkame spätný pohľad na niektoré dôležité momenty v priebehu existencie Modrej púpavy (bez nároku na systematickosť ;)

Začiatky...
Všetko sa začalo zhruba pred siedmimi rokmi, keď sa Eni v tehotenstve objavili na tvári pigmentové škvrnky a ona sa snažila nájsť nejaký účinný prípravok na ich potlačenie. Natrafila na krém so slimačím sekrétom, ktorý na škvrnky (a nielen na ne) fungoval perfektne. Bol však ťažko dostupný, relatívne drahý a obsahoval aj niekoľko zložiek, ktoré v prírodnej kozmetike nemajú čo hľadať. Malé semienko plánu vyrábať účinné "slimačie" produkty na čisto prírodnej báze však bolo zasiate a pomaličky začalo klíčiť...

 Dnes máme v ponuke vlastné krémiky s regeneračným slimačím sekrétom, ale aj s ďalšími účinnými zložkami, no najmä s receptúrou ktorá obstojí aj v očiach prísneho naturistu :) Pozitívne ohlasy na tieto produkty nám dávajú spätnú väzbu, že naša snaha nebola márna."Slimačí" rad produktov INspiral (ktorý je najmä Peťovou parketou) momentálne zahŕňa pleťové krémy a telové mlieka a chystáme sa ho ďalej zatraktívňovať a rozširovať.

Priestory...
Najdôležitejším momentom na našej ceste k oficiálnej výrobe prírodnej kozmetiky bolo zriadenie a schválenie kozmetickej prevádzky. Keď sme v roku 2013 našli vhodné priestory, pustili sme sa s vervou do ich prerábania a prispôsobovania pre naše výrobné potreby (a "mákli" sme si teda riadne - najmä Peťo).

Inak to prerábanie priestorov sa s nami ťahá dodnes - práve s rastom Modrej púpavy potrebujeme vždy nejaký kúsok miesta buď lepšie využiť, alebo rovno pridať. A tak priebežne prerábame - treba efektívnejšie usporiadať sklad, pridať ďalší regál na suroviny, pridať ďalšiu miestnosť a ešte viac to celé sprehľadniť a usporiadať... Našťastie sa zatiaľ ešte máme kam rozťahovať - sme len na polovici poschodia ;)

Keďže naše výrobné a kancelárske priestory sú v starej, nemodernej budove a "vypiplali" sme ich svojpomocne, nikdy nebudú vzorom estetickej dokonalosti. V prísnej previerke regionálnymi hygieničkami však obstáli a svoj účel si tiež dobre plnia. No a čo nám chýba na estetike, to si Eňa s Peťom pri práci vynahradia humorom a dobrou náladou. Veď ako súrodenci si dobre rozumejú, majú spoločný záujem a obaja robia to, čo ich napĺňa, takže atmosféra vo výrobni býva prevažne pohodová a veselá :)

 

Vizuálna prezentácia výrobkov včera a dnes...
Na začiatku našej výrobno-predajnej činnosti sme dosť tvrdohlavo trvali na tom, že dôležitý je predsa obsah, nie obal. Ošúchané múdra typu "obal predáva", resp. že pri internetovom predaji je to práve lákavá fotografia, ktorá urobí ten vele-dôležitý prvý dojem, išli akosi pomimo nás. Samozrejme, mali sme zákazníkov, ktorí si kúpili naše výrobky aj napriek nie príliš lákavej prezentácii a keďže boli spokojní (obsah väčšinou vzhľadom na obal vysoko prekonával ich očakávania ;) ,"učičíkali" sme sa ich spokojnosťou aj my.

 

Dôležitosť príjemného dizajnu a dobrej fotografie sme si prvýkrát tak naozaj uvedomili, keď sme sa prihlásili do súťažného projektu pre predajcov-začiatočníkov na handmade portáli Sashe. Keď jeho usporiadatelia zvažovali výber Modrej púpavy do finále, jedna z otázok na nás bola, či by sme boli ochotní, v prípade, že by sme uspeli, zmeniť obaly našich výrobkov. To sa nám až tak nevidelo, lebo nám sa naše obaly videli praktické - tmavá farba kvôli uchovaniu kvality olejov, šikovná pet-ka s kvapkátkom pre pohodlné používanie, ale, samozrejme, boli sme ochotní hľadať kompromisy. A aj keď sme nakoniec nevyhrali, do hlavy nám to nasadilo chrobáka...

A tak sme sa postupne dopracovali aj k zmene dizajnu našich výrobkov. Keďže sme si nikdy nechceli brať na naše podnikanie žiadne pôžičky (máme rodiny s malými, resp. školopovinnými deťmi, tak sme v tomto radšej opatrní), neuvidíte u nás rýchlu zmenu naraz, ale proces postupných úprav vo viacerých krokoch. Štýlovo sme sa ustálili na retro/vintage dizajne a k nemu postupne smerujeme všetky naše výrobky. Našťastie sme úplne sebestační čo sa týka etikiet - máme tlačiarne, rezačky..., takže etikety si nielen navrhujeme, ale aj vyrábame sami a ak sa aj rozhodneme ešte niečo na obale "za pochodu" doladiť, nie je to žiaden problém.

Do fotenia produktov sa pustila Eňa sama. Preštudovala množstvo manuálov a rád ohľadne fotenia, a kým pochopila, čo je to clona, expozícia, ISO, kým sa naučila vyvážiť bielu... uplynul vééľmi dlhý čas ;) Na to konto nám však je sebestačnosť pri fotení veľmi užitočná - nielen pre produktové fotografie, ale aj ak chceme napríklad pripraviť blog s vlastnými fotkami. Nie sme na nikoho odkázaní a Eňa zvyčajne hneď ako máme tému na článok a vhodné svetlo, cvaká ako divá. Jej muž a deti si už zvykli, že statív je súčasťou ich obývačky, ktorá zároveň funguje aj ako minifotoateliér ;)

 

Tak ale postupujeme - síce pomaly, ale isto a ešte nás čaká veľa práce - od kompletného prerobenia nálepiek na retro/vintage (aby všetko spolu štýlovo pekne ladilo), cez vymyslenie a zrealizovanie úplne nového dizajnu pre naše krémiky INspiral, ktoré si to nielen že "pýtajú", ale aj zaslúžia, až po zjednotenie identifikačných prvkov našej značky na všetkých obaloch a doplnkových materiáloch (letáky, brožúrky...).

 

Fotky našich produktov v májových číslach dvoch life-styleových magazínov naznačujú, že sa nám v tomto smere už aj trochu darí :) Že máme čím poslúžiť dámam, ale aj pánom, potvrdzujú naše výrobky v mesačníku Madam Eva (naša "živá voda" - Lipová kvetinová voda) a v pánskom časopise ForMen (pánske oleje, dezodorant a darčekový tubus Džentlmen medzi "dizajnovými vychytávkami" v rubrike Štýl ;)

 

Toto všetko nás naozaj teší a motivuje. Čo nás však povzbudzuje na našej ceste úplne najviac je to, že sa mnohí zákazníci pravidelne vracajú po tie „svoje“ produkty z našej ponuky, že chvália ich účinky a pozitívne hodnotia našu prácu. Medzi zákazníkmi najviac oceňované (a naše profesionálne ego najviac hladkajúce ;) výrobky patria: Olej na problematickú pleť, Odličovací olej, krémy INspiral, Očný balzam Sedem byliniek, prírodný "opaľovák" Letný deň, či naše intenzívne pleťové kúry.

Všetko dobré a krásny máj :)

Vaši Eňa, Eva a Peťo.



© Modrá púpava. Obsah je chránený autorským zákonom a nie je možné ho kopírovať bez súhlasu autoriek.


Komentáre

Článok zatiaľ nemá žiadne komentáre.

Pridať komentár


Podobné články