Blog

Inšpirácie Nenáhlivej krásy

Prírodná kozmetika, tipy pre krásu, Slow Beauty
Blog Modrá púpava ©


Dolieha na vás stres? Stavte na rituály krásy!

08.11.2019 19:29

Žijeme v náhlivej dobe. Stres sa stal novodobým štandardom našich životov a negatívne ovplyvňuje nielen naše zdravie, ale aj našu krásu (tu je 10 spôsobov, ako stres škodí našej kráse). Preto by sme mali v duchu filozofie Nenáhlivej krásy spomaliť, zamyslieť sa a nájsť si svoje vlastné spôsoby, ako sa s týmto nepríjemným fenoménom doby vysporiadať.

Kľúčom k príjemnému vzhľadu je určite fyzická a psychická pohoda. A tá závisí do veľkej miery na nás samotných - na zdravej životospráve a na všetkom ostatnom, čo prispieva k našej spokojnosti a harmónii.

wellness rituál

 

Nájdime si na seba čas! Sami najlepšie vieme, čo nás uvoľní, čo nám ulahodí. Možno je to prechádzka v lese, možno dobrá kniha, stretnutie s kamoškou, či cvičenie, po ktorom sa cítime skvelo. Nenáročnou, no pritom veľmi účinnou možnosťou, ktorú máme poruke každý deň, je precítené, láskyplné pestovanie svojej jedinečnej krásy.

 

 

Rituály nenáhlivej krásy


Vedeli ste, že aj kozmetické rituály nám pomáhajú proti stresu, ak sú do našej rutiny začlenené vedome a s láskou? Nielen že upokojujú nervy, ale pomôžu nám aj intenzívnejšie vnímať prítomný okamih a dostať sa takpovediac bližšie k sebe samému. Vďaka nim sa cítime oddýchnutejšie a vyzeráme krajšie. Je to teda vlastne dvojitá výhra.

A čo sú to tie rituály krásy? Sú to rôzne skrášľujúce a wellness postupy, ktoré pravidelne opakujeme. Tieto príjemné úkony nenápadne formujú naše všedné dni, či týždne a robia z obyčajných, banálnych vecí niečo pozoruhodné. Prostredníctvom nich máme lepšie spojenie so sebou samým, pretože nás „ukotvujú“, aby sme sa sami sebe príliš nevzdialili.

Určite to vyskúšajte! Nižšie nájdete tipy na príjemné rituáliky, ktoré si môžete podľa potreby zaradiť do svojho dňa.

domáce spa

 

Zdravá sebaláska


Nevyhnutnou súčasťou našich rituálov krásy by mala byť láska k sebe samému. Je to liek nielen proti preťaženosti a nepohode, ale aj proti vnútornej prázdnote. Nepohodu a stres nám totiž spôsobuje aj to, ak sme so všetkými a všetkým na „vojnovej nohe“. Je to vonkajší odraz nášho vnútra - toho, ako bojujeme sami so sebou. Proti veku, proti svojim pocitom, proti našej prirodzenosti. Sme voči sebe príliš kritickí a negatívni. Odcudzili sme sa od nášho najväčšieho spojenca - od nás samotných.

A ak nemáme zdroj lásky a istoty v sebe, hľadáme náhradu vonku. Ženieme sa za rôznymi rozptýleniami, či povrchnými znakmi sociálnej prestíže. Z nedostatku sebalásky sme posadnutí honbou za vecami a zážitkami, ktoré by aspoň naoko túto našu prirodzenú potrebu uspokojili. Tak sa dostávame do začarovaného kruhu konzumu a zháňania prostriedkov naň.

Východiskom je práve sebaláska a láskyplná pozornosť voči sebe. S láskou a rešpektom sa o seba starajme, buďme sami sebe tým najlepším priateľom. Vážme a vychutnávajme si každodenné maličkosti, to, čo máme, čo je práve tu a teraz.

sebaláska

 

Tipy na rituály krásy


Poďme si teda spríjemniť a prejasniť deň a zaraďme si do jeho priebehu niektoré z nasledujúcich rituálov.

1. Povzbudzujúci ranný peeling v sprche

Peeling slúži na hĺbkové čistenie pokožky, stimuluje cirkuláciu krvi a tok lymfy, odstraňuje odumreté kožné bunky a pomáha predchádzať aj zarastaniu chĺpkov. Taktiež znižuje stres a svojou vôňou prebúdza zmysly. Po peelingu nezabudnite vypiť veľa vody, aby ste podporili rast nových kožných buniek.

Príprava peelingu: zmiešajte 5 polievkových lyžíc jemného cukru, 3 polievkové lyžice marhuľového oleja, 2 lyžice strúhaného čerstvého zázvoru a 10-15 kvapiek prírodného esenciálneho oleja - ideálne citrus (grep, pomaranč, bergamot).
Peeling aplikujte 2x týždenne vždy na vlhkú pokožku priamo vo vani či sprche (do odtoku dajte sitko, aby ste ho neupchali strúhaným zázvorom). Začínajte od nôh a pokračujte smerom hore, pričom osobitnú pozornosť venujte drsnejším miestam, ako sú chodidlá či lakte. Nakoniec píling zmyte čistou vodou (už bez použitia mydla). Ak vám pílingová hmota zvýši, vydrží v chladničke cca. 2 týždne.

 

2. Obedné osvieženie pleti

Jemné orosenie tváre vodnou „hmlou“ pomocou rozprašovača je nielen prospešné, ale aj veľmi príjemné. Kľudne si ho môžete dopriať, aj ak máte make-up. Vodná hmla vám osvieži a hydratuje pokožku. Môžete použiť minerálku, ktorú si prelejete do fľaštičky s rozprašovačom, ale úplne ideálne sú na tento účel 100%-tné kvetinové vody. Okrem pozitívnych účinkov ich rastlinných zložiek na pleť, vám ich jemná, prirodzená vôňa pohladí aj dušu. Neprekonateľnou klasikou v tomto smere je Ružová kvetinová voda.

ružová voda

 


3. Podvečerná celotelová masáž

Masáž je jednou z najstarších foriem prirodzeného ozdravovania organizmu a prispieva k fyzickej a psychickej pohode. V koži sa nachádza veľké množstvo receptorov, ktoré pri dotyku vysielajú do mozgu signály podnecujúce tvorbu „hormónov šťastia“.
V chladnejšom období si môžeme dopriať masáž aj niekoľkokrát týždenne. Pri masírovaní samého seba (tzv. automasáži), máte vynikajúcu príležitosť k lepšiemu uvedomeniu si svojho tela. Ale môžete si dohodnúť aj vzájomnú masáž, pri ktorej sa vystriedate s partnerom. V oboch prípadoch je to výborný prostriedok na prebudenie vnímavosti, citlivosti a radosti z dotyku.
Na masírovanie použite ľahkú čisto prírodnú olejovú zmes (základné oleje a esenciálne oleje). Môžete použiť napríklad levanduľový olej na ukľudňujúcu, relaxačnú masáž, alebo jazmínový olej pre regeneráciu a pohodu :)

Postup pri automasáži: Pred nanesením oleja na pokožku ho nezabudnite vždy aspoň trochu zohriať v dlani. Začnite jemne bruškami prstov masírovať tvár, uši a miesta za a pod ušami. Pokračujte masážou krku pomocou otvorenej dlane. Ruky si premasírujte pomocou krúživých pohybov od ramien až po lakte a pohybmi vpred a vzad na pleciach a predlaktiach. Naneste trochu oleja na chrbty oboch rúk a aj tie si jemne premnite. Ďalej pokračujte hrudníkom (priamy pohyb hore a dole cez hrudnú kosť) a bruchom (jemný kruhový pohyb v smere hodinových ručičiek). Nohy premasírujte energickými krúživými pohybmi v oblasti lýtok a zadných stehien, a potom pohybmi vpred a vzad na holeniach a vpredu na stehnách.


4. Večerný kúpeľ chodidiel

Na tento jednoduchý rituál budete potrebovať pár okruhliakov, ktoré dáte spolu s teplou vodou do lavóra. Pri kúpeli po nich nohami jemne našľapujete, hýbete a šúchate. Stimulujete tak reflexné body na chodidlách, čím pozitívne ovplyvňujete rôzne časti tela prislúchajúce daným reflexným zónam.
Napríklad ak sa sústredíte na prsty nôh (pritláčate na kamienky viac špičky), uvoľníte napätie hlavy a krku. Ak sa sústredíte na päty a našľapujete viac nimi, pomôžete si k lepšiemu nočnému spánku.
S nohami v lavóre relaxujte 10-15 minút. Po kúpeli si chodidlá ponatierajte a premasírujte olejom alebo bylinkovým balzamom.

masáž chodidiel

 

Do kúpeľa si môžete priliať odvar z bylín (šalvia, borievka, medovka, tymian), pridať pol pohára morskej, prípadne magnéziovej soli, jedlú sódu alebo levanduľový esenciálny olej. Viac o relaxačnom kúpeli nôh nájdete v staršom článku: Levanduľový kúpeľ nôh - rýchla a účinná relaxácia.

 

Ďalšie osvedčené tipy proti stresu

  •  Zvýšme fyzickú aktivitu. Ideálne je stres vybehať, vybicyklovať, vytancovať, resp. odreagovať sa nejakou inou fyzickou aktivitou. Ak zaradíme takúto činnosť do nášho bežného fungovania, budeme na tom so zvládaním stresu lepšie a navyše sa nám bude aj lepšie spať.
  • Plánujme si čas. Asi najčastejším zdrojom stresu je pocit, že nestíhame. Dôsledným plánovaním môžeme tomu do veľkej miery predchádzať. Ale pozor, aby plánovanie splnilo svoj účel, musíme brať ohľad na naše vlastné tempo. V opačnom prípade by sa nám preplnený plán stal len ďalším zdrojom stresu. A určite si nezabudnime naplánovať času aj na oddych a relaxáciu.
  • Poznajme svoj stres. Nie je od veci vedieť, čo nás stresuje najviac, prípadne kedy sme najzraniteľnejší. Je dôvodom nášho stresu nejaká osoba? Miesto? Situácia? Sme k stresu náchylnejší ráno alebo večer? Má naň vplyv sezóna, či ročné obdobie? Odpovede na tieto otázky nám umožnia lepšie sa stresu brániť. Dobrou pomôckou môže byť vedenie „stresového denníku“, teda značiť si, čo nás kedy rozrušilo, ako veľmi, na ako dlho, prípadne aj ako sme sa s tým vysporiadali. Na poznámky môžeme použiť klasický zošit, nahrávanie na záznamník, či aplikáciu v telefóne.
  • Zapojme vybranú relaxačnú techniku. Je viacero ciest, ako sa upokojiť a relaxovať. Tichá meditácia, joga, autogénny tréning, dychové cvičenia, či rôzne typy terapií – to všetko nám pomôže eliminovať stres, alebo ho, ak sa dostaví, zvládať lepšie.

meditácia

 

  • Doprajme si oddych a viac spánku. Choroba býva často reakciou na preťaženie organizmu a na dlhodobé pôsobenie stresu. Takéto situácie netreba podceňovať. Ak ochorieme, treba to prijať ako varovný signál, ktorým si náš organizmus pýta prestávku či oddych a vyhovieť mu v tom. Čo sa týka spánku, aj niekoľko minút počas dňa nám pomôže zvládať stresové situácie ľahšie. Dôležitý je však najmä kvalitný a dostatočne dlhý nočný spánok.
  • Poďme do prírody. Pobyt v prírode preukazne znižuje hladinu stresových hormónov v krvi, úzkosť, svalové napätie, ale aj intenzitu zápalových procesov. Zlepšuje náladu, podporuje zdravý spánok a dodáva energiu. Ideálne je stráviť vonku aspoň tridsať minút denne, s nohami dotýkajúcimi sa zeme. Môžu to však byť aj drobné každodenné príležitosti na spojenie s prírodou, ako napríklad ranný pozdrav slnku, či večerné dychové cvičenie pri otvorenom okne.

 

Pobyt vonku, v prírode najviac pomáha aj nám - či už proti stresu, alebo ku kráse :) A určite sa dá vychutnať aj v sychravom novembrovom počasí.

Krásny jesenný víkend vám želajú,
vaše Eva a Eňa.



© Modrá púpava. Obsah je chránený autorským zákonom a nie je možné ho kopírovať bez súhlasu autoriek.

Komentáre


Článok zatiaľ nemá žiadne komentáre.

Pridať komentár